Η δημιουργία επαγγελματικού λογοτύπου αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο για την οικοδόμηση της ταυτότητας μιας επιχείρησης. Ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο όχι μόνο ενισχύει την αναγνωρισιμότητα του brand σας, αλλά και μεταφέρει το μήνυμα και τις αξίες του με σαφήνεια και συνέπεια. Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τα βασικά βήματα και τις καλύτερες πρακτικές για τη εταιρικη ταυτοτητα σας.

Σχεδιασμός λογοτύπου και κανόνες
Κατανόηση της επιχείρησης και του κοινού στόχου
Πριν ξεκινήσετε τον σχεδιασμό λογοτύπου είναι πολύ σημαντικό να εντοπίσετε τον κοινό-στόχο, αλλά και την αισθητική και φιλοσοφία της επιχείρησής σας. Κατανοήστε επακριβώς ποιος είναι ο στόχος και η αποστολή της επιχείρησής σας. Ποιες ανάγκες ή επιθυμίες του κοινού-στόχου καλύπτετε με την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών; Ποιες βασικές λέξεις περιγράφουν την επιχείρησή σας. Με την απάντηση αυτών των βασικών ερωτημάτων θα καθοδηγηθείτε στη δημιουργία λογοτύπου διασφαλίζοντας έτσι, ότι το λογότυπο αντικατοπτρίζει την ουσία της επιχείρησής.
Απλότητα και ευκρίνεια
Ένα επιτυχημένο λογότυπο θα πρέπει να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο. Όσο πιο απλό , τόσο πιο αποδοτικό για την επιχείρησή σας. Σημαντικό είναι λοιπόν να αποφεύγετε την υπερφόρτωση με περίπλοκα σχέδια ή πολλές λεπτομέρειες. Η απλότητα εξασφαλίζει ότι το λογότυπο είναι ευανάγνωστο και λειτουργικό σε διάφορες εφαρμογές, από επαγγελματικές κάρτες έως μεγάλες πινακίδες. Οι υπερβολικές γραμματοσειρές και επιλογή χρωμάτων αποτελούν μη ενδεδειγμένες τεχνικές προς αποφυγή που οδηγούν σε ένα λογότυπο δύσκολο να αναγνωριστεί και να το θυμηθεί ο χρήστης.
Δημιουργία logo με στρατηγικά χρώματα
Τα χρώματα παίζουν επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στην αντίληψη του brand. Για παράδειγμα τα λογότυπα εταιρειών που επιλέγουν το κόκκινο στοχεύουν στην υποδήλωση ενέργειας. Το μπλε από την άλλη εμπνέει εμπιστοσύνη και το πράσινο βιωσιμότητα. Επιλέξτε χρώματα που αντικατοπτρίζουν το ύφος της επιχείρησή σας και τους στόχους σας. Διασφαλίστε ότι το λογότυπο παραμένει αναγνωρίσιμο σε ασπρόμαυρη μορφή. Είναι σημαντικό εδώ να προσθέσουμε πως ένα επαγγελματικό λόγο δεν έχει μια μόνο παραλλαγές. Στη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας πρέπει να υπάρχουν περισσότερες από μια παραλλαγές και οι συνηθέστερες είναι το οριζόντιο logo, το κάθετο logo, το icon και το wordmark.
Οι παραλλαγές αυτές θα πρέπει να έχουν και διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς.
-Το Full color logo είναι το βασικό logo με όλα τα χρώματα.
-Το ineverse logo αποτελεί τη χρωματική παραλλαγή του λογοτύπου που αντικαθιστά τα σκούρα χρώματα με τα ανοιχτόχρωμα.
-Το black and white είναι οι εκδοχές του λογοτύπου σε μορφές μόνο σε άσπρο ή μόνο σε μαύρο. Όλες αυτές οι εκδοχές βοηθούν τον πελάτη, ώστε να έχει το logo στα χρώματα που χρειάζεται για κάθε περίσταση.

Τυπογραφία αντιπροσωπευτική της επιχείρησης
Η επιλογή της γραμματοσειράς είναι κρίσιμη. Οι γραμματοσειρές με σειρές (serif) συχνά υποδηλώνουν παράδοση και αξιοπιστία, ενώ οι χωρίς σειρές (sans-serif) τείνουν να είναι πιο μοντέρνες και καθαρές. Επιλέξτε γραμματοσειρές που είναι ευανάγνωστες και ταιριάζουν με τον χαρακτήρα της επιχείρησής σας.
Ευχρηστία & Προσαρμοστικότητα
Το logo σας θα χρησιμοποιηθεί αρκετά σε διάφορα μέσα και μεγέθη, από ιστοσελίδες έως διαφημιστικά υλικά. Είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι το λογότυπο παραμένει ευδιάκριτο και λειτουργικό σε όλες αυτές τις εφαρμογές.
Σχεδιαση λογοτυπου με μοναδικότητα
Το λογότυπό σας θα πρέπει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Συνίσταται λοιπόν να αποφεύγετε τη χρήση κοινών εικόνων ή κλισέ που θα κάνουν το εταιρικό σας λογότυπο να φαίνεται γενικό ή αδιάφορο. Στοχεύστε σε έναν μοναδικό σχεδιασμό που αντικατοπτρίζει την ταυτότητα της επιχείρησής σας.
Χρήση επαγγελματικών εργαλείων
Για τον σχεδιασμό λογοτύπου σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε επαγγελματικά εργαλεία όπως το Adobe Illustrator ή δωρεάν πλατφόρμες όπως το Canva. Αυτά τα εργαλεία προσφέρουν πρότυπα και δυνατότητες προσαρμογής που μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό λογότυπο

Διαφορετικά μεγέθη Logo
Σε περίπτωση που οι εικόνες που χρησιμοποιείτε για το λογότυπό σας είναι μορφής png και jpeg, τότε προτείνετε να βάλετε μέσα στο logo package 2ή 3 διαφορετικά μεγέθη. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε έτοιμοι σε περίπτωση που χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί το logo σε διαφορετικές περιστάσεις. Δηλαδή τα μεγέθη συνήθως είναι small, medium, large. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την μικρή για εικόνα προφίλ στο X, αλλά τη μεγάλη σε περίπτωση που χρειαστεί να κάνετε μια παρουσίαση της εταιρείας σας.
Extra tip: Φτιάξε έναν οδηγό εταιρικής ταυτότητας
Με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του λογοτύπου δημιουργήστε έναν οδηγό εταιρικής ταυτότητας. Μέσα σε αυτόν τον οδηγό θα είναι καταγεγραμμένα με κάθε ακρίβεια οι τεχνικές και αισθητικές προδιαγραφές του. Δηλαδή τα ακριβή χρώματα, οι γραμματοσειρές, οι αναλογίες και οι ελάχιστες αποστάσεις του λογοτύπου.
Πιο αναλυτικά ένας οδηγός εταιρικής ταυτότητας περιλαμβάνει:
- Προδιαγραφές για επαγγελματικές κάρτες, emails, επιστολόχαρτα και υπογραφές ψηφιακές και μη
- Οδηγίες για επιγραφές, στολισμό οχημάτων, διακόσμηση καταστημάτων και σήμανση κτιρίων
- Οδηγίες για ενδυμασία του προσωπικού ή τη μορφή των συσκευασιών
Ο οδηγός θα βοηθήσει την επιχείρησή σου να έχει μια ενιαία επαγγελματική εικόνα, κυρίως για επιχειρήσεις που έχουν δίκτυο υποκαταστημάτων, συνεργασιών ή franchise δικτύων. Έτσι εξασφαλίζεται η ομοιομορφία σε κάθε υλικό είτε πρόκειται για μια μικρή, είτε για διεθνή επιχείρηση.

Συχνές ερωτήσεις για δημιουργία λογοτύπου:
Σε τι μορφές πρέπει να αποθηκευτεί το λογότυπο;
Η καλύτερη και πιο επαγγελματική μορφή είναι η διανυσματική. Τα αρχεία vector αποτελούνται από μαθηματικά διανύσματα και όχι από pixels. Συνεπώς δεν εξαρτώνται από ανάλυση ή διαστάσεις και έτσι μπορούν να μεγεθυνθούν ή να μικρύνουν χωρίς να έχουν χαμηλότερη ποιότητα ή ευκρίνεια.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε επαγγελματικά vector προγράμματα για κατασκευή λογοτύπου όπως το Adobe Illustrator ή το CorelDRAW. Η αποθήκευση προτείνεται να γίνεται σε μορφές .ai, .cdr, .eps, .pdf, .svg.
Για χρήση στο Web του logo σας, στα social media ή σε εκτυπώσεις μπορείτε μέσω αυτών των αρχείων να δημιουργήσετε bitmap αρχεία εύκολα με προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, όπως το Adobe Photoshop. Έτσι το λογότυπό σας θα αποδίδει ανεξαρτήτως μέσου ή μεγέθους.
Είναι ακριβής η δημιουργία λογοτύπου αν ανατεθεί σε επαγγελματίες του είδους;
Οι τιμές στην αγορά για επαγγελματικό σχεδιασμό λογοτύπου έχουν μεγάλες αποκλίσεις. Μπορείτε να βρείτε αρκετά οικονομικές προσφορές της τάξεως των 100 ευρώ, αλλά και αρκετά υψηλές έως και 2.000 ευρώ. Οι αποκλίσεις αυτές δικαιολογούνται από το γεγονός ότι δεν προσφέρουν όλοι τις ίδιες υπηρεσίες. Ένα επαγγελματικό λογότυπο για να κατασκευαστεί χρειάζεται κατάλληλη έρευνα αγοράς, κατανόηση του brand και του κοινού, πολλαπλές σχεδιαστικές προσεγγίσεις και διορθώσεις, δημιουργία αρχείων σε επαγγελματικές μορφές και παράδοση οδηγού εταιρικής ταυτότητας. Όλα αυτά για να υλοποιηθούν απαιτούν χρόνο, τεχνική γνώση και δημιουργικότητα. Αν λάβετε υπόψη μόνο το οικονομικό κομμάτι και καταλήξετε σε μια φτηνή επιλογή υπάρχει κίνδυνος το λογότυπό σας απλώς να προσχεδιαστεί, χωρίς μελέτη και αρχεία vector. Άρα θα πρέπει στην τελική σας επιλογή να έχετε σαν κύριο γνώμονα τη σχέση ποιότητας-τιμής.
Στην Hellas-Web η έμπειρη ομάδα μας μπορεί να σχεδιάσει ένα logo που να αντικατοπτρίζει το ύφος και τις ανάγκες της εταιρείας σας. Αν ενδιαφέρεστε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Συμπεράσματα
Η δημιουργία επαγγελματικού λογοτύπου δεν είναι μια απλή διαδικασία. Βάση αυτού σχεδιάζεται η εταιρική σας ταυτότητα και αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς του brand σας. Ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο ξεχωρίζει γιατί είναι απλό, στρατηγικά σχεδιασμένο, ευέλικτο, μοναδικό και τεχνικά άρτιο.
Αν θέλετε ένα λογότυπο που με αυτό να επενδύσετε στην εικόνα και την αξιοπιστία της εταιρείας σας, απευθυνθείτε σε επαγγελματίες με εμπειρία και δημιουργική προσέγγιση, απευθυνθείτε στη Hellas- Web. Γιατί το σωστό λογότυπο είναι η αρχή κάθε επιτυχημένου brand!
