Στον κόσμο του e-commerce, το να έχεις ένα καλό προϊόν σε προσιτές τιμές δεν αρκεί σήμερα. Για να τα καταφέρει το e-shop σας χρειάζονται δυναμικές στρατηγικές digital marketing. Το email marketing συνεχίζει να αποτελεί μια αποδοτική στρατηγική για την προώθηση του e-shop σας ειδικά όταν εφαρμόζονται αυτοματισμοί — δηλαδή διαδικασίες που ενεργοποιούνται αυτόματα βάσει συμπεριφοράς ή χαρακτηριστικών πελατών. Στη συνέχεια του άρθρου θα σας δείτε πώς μπορείτε να συνδυάσετε το email marketing με αυτοματισμούς για το e-shop σας ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας — με πρακτικά βήματα, παραδείγματα και πραγματοποιήσιμες προτάσεις.

Είναι χρήσιμη στρατηγική digital marketing για το e-shop σας το email marketing με αυτοματισμούς το 2025;
Αξίζει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να επενδύσει στο e-mail marketing εν έτη 2025; Τα τελευταία χρόνια άλλα κανάλια digital marketing έχουν γνωρίσει μεγάλη απήχηση. Παρόλα αυτά το e-mail marketing παραμένει σταθερά στην κορυφή. Αυτό συμβαίνει διότι:
– Παρόλο την αύξηση των social media το email παραμένει ένα κανάλι που επιτρέπει άμεση, προσωπική και στοχευμένη επικοινωνία με τους πελάτες σας, χωρίς μεσάζοντες.
– Η απόδοση επένδυσης στο e-mail marketing είναι επίσης πολύ υψηλή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι το ένα ευρώ που επενδύετε σας φέρνει πίσω 42 ευρώ.
– Ακόμη έχετε τον έλεγχο της λίστα σας, δεν βασίζεστε μόνο στους αλγόριθμους πλατφόρμων όπως στα social media.
– τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, διαδραστικά emails και αυτοματοποιημένα triggers θα είναι ακόμα πιο καθοριστικά για την δυναμική του e-mail marketing στη συνέχεια. Σε συνδυασμό με τους αυτοματισμούς που μαζί με την παραδοσιακή αποστολή newletters θα κάνουν τη στρατηγική σας ακόμη πιο αποδοτική.
Συνοπτικά οι παραπάνω λόγοι καθιστούν το e-mail marketing αναγκαίο για προώθηση του e-shop σας γιατί χτίζετε σχέση εμπιστοσύνης και οδηγείτε σταθερά τους πελάτες σας ξανά πίσω στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Τι είναι το email marketing με αυτοματισμούς και ποιοι τύποι χρησιμοποιούνται συχνά;
To email marketing με αυτοματισμούς αναφέρεται σε workflows ή “ροές” email που ενεργοποιούνται αυτόματα υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Πιο αναλυτικά:
- Εγγραφή κάποιου στη λίστα (welcome flow)
2) Εγκατάλειψη καλαθιού (cart abandonment)
3) Ολοκλήρωση αγοράς (post-purchase / follow-up)
4) Η μειωμένη αλληλεπίδραση ενός πελάτη μετά από καιρό (re-engagement)
5) Εορταστικές ή εποχιακές καμπάνιες που στέλνονται προς κατάλληλα segments
welcome flow:
Αποτελεί μια σειρά από emails που στέλνονται σε κάποιον που μόλις έχει εγγραφεί. Στείλτε ένα ευχαριστήριο μήνυμα, μια σύντομη εισαγωγή για την εταιρεία και τέλος προτείνεται και μια προωθητική προσφορά. Αν δεν έχει αγοράσει από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα στείλτε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων. Μπορείτε μετά από μια εβδομάδα αν εξακολουθεί να μην έχει πραγματοποιηθεί αγορά να του στείλετε τον κωδικό έκπτωσης και να του υπενθυμίσετε ότι η προσφορά εγγραφής παραμένει ενεργή.
εγκατάλειψη καλαθιού:
Όταν κάποιος βάζει προϊόν στο καλάθι αλλά δεν ολοκληρώνει την αγορά. Με αυτοματοποιήσεις εγκατάλειψης καλαθιού μπορείτε να ανακτήσετε ένα μεγάλο ποσοστό των χαμένων πωλήσεων. Για αυτό μπορείτε να στείλετε υπενθύμιση μετά από 1 ώρα και μετά από 24 ώρες με εκπτωτικό κωδικό ή προσφορά δωρεάν αποστολής.
post-purchase / follow-up:
Email που στέλνετε μετά την ολοκλήρωση της αγοράς. Μπορεί να είναι ευχαριστήριο και να παρέχει οδηγίες χρήσης ή και κίνητρο για την επόμενη αγορά.
re-engagement:
Email που στέλνονται με σκοπό την επαναπροσέγγιση των πελατών που έχουν καιρό να αλληλεπιδράσουν με το e-shop σας. Μπορείτε να τους επαναπροσεγγίσετε προσφέροντας ειδική έκπτωση ή σχετικό περιεχόμενο που να τους αφορά.
Upsell / Cross-sell:
Προτάσεις προϊόντων σχετικών με τις αγορές χρηστών. Αυτόματα e-mails με συμπληρωματικά προϊόντα ή premium εκδόσεις.

Πώς να στήσετε σωστά καμπάνια email marketing με αυτοματισμούς;
Επιλέξτε την κατάλληλη πλατφόρμα με δυνατότητες αυτοματισμού
Είναι πολύ σημαντικό να μη στέλνετε απλώς μαζικά email αλλά η πλατφόρμα σας να τα υποστηρίζει. Επιλέξτε πλατφόρμες που να προσφέρουν ισχυρές δυνατότητες εξατομίκευσης, ροές email, trigger-based αποστολές, ενσωματώσεις με το e-shop σας με plugin και API, δυναμικό περιεχόμενο και μετρήσεις απόδοσης. Κάποιες καλές επιλογές είναι τα Klaviyo, ActiveCampaign, Mailchimp και Sendinblue.
Κατηγοριοποίηση
Πριν αυτοματοποιήσετε τα email και τα στείλετε στους συνδρομητές σας θα πρέπει πρώτα να τους κατηγοριοποιήσετε σε ομάδες βάσει κοινών χαρακτηριστικών ή συμπεριφορών. Μερικά κριτήρια κατηγοριοποίησης είναι το χρονικό διάστημα και η δραστηριότητα τους. Δηλαδή νέοι συνδρομητές και παλιοί, ενεργοί και μη ενεργοί. Αυτό δημιουργεί μια προσωποποιημένη επικοινωνία. Είναι σημαντικό σε ένα δεύτερο επίπεδο να εξατομικεύετε τα email σας βάσει του ιστορικού και των ενδιαφερόντων του πελάτη. Αυτή η διαδικασία καθίσταται πιο εύκολη αν έχετε κατηγοριοποιήσει τα ενδιαφέροντα των πελατών σας.
Σχεδιασμός ροών αυτοματισμού
Καθορίστε τι emails θα στέλνονται, σε ποια χρονική στιγμή και με ποιο περιεχόμενο για κάθε workflow. Δηλαδή αν πρόκειται για welcome flow θα πρέπει να ορίσετε για παράδειγμα τη ροή ως εξής: email 1 κατά την εγγραφή ενός συνδρομητή- email 2 μετά από 3 ημέρες αν δεν έχει προηγηθεί αγορά- email 3 μια εβδομάδα μετά την εγγραφή ως υπενθύμιση με τον κωδικό έκπτωσης.
Δημιουργία περιεχομένου
Το περιεχόμενο του email επίσης θα πρέπει να ακολουθεί κάποιους κανόνες και να συνάδει με τις τάσεις του email marketing το 2025. Πιο αναλυτικά θα πρέπει να προσέχετε το subject line να είναι ελκυστικό, σύντομο και σχετικό. Να χρησιμοποιείτε εξατομικευμένα στοιχεία μέσα όνομα, ιστορικό αγορών, προϊόντα που είδε ο συνδρομητής πρόσφατα. Να έχετε ένα καθαρό σχεδιασμό CTA και να περιέχετε διαδραστικά στοιχεία μέσα όπως κουζ, polls.
Ορίστε triggers & logic
Καθορίστε τις ενέργειες που θα ενεργοποιούν την αποστολή κάθε email — π.χ. “καλάθι με προϊόν > 0, αλλά χωρίς ολοκληρωμένη παραγγελία σε 1 ώρα” με μια τέτοια εντολή θα ενεργοποιείται η αυτοματοποίηση cart abandonment.
Δοκιμές και βελτιστοποιήσεις
Για να έχει η στρατηγική σας μεγαλύτερη απόδοση είναι σημαντικό να κάνετε συχνές βελτιστοποιήσεις αφού πρώτα κάνετε διάφορα δοκιμαστικά. Πιο αναλυτικά δοκιμάστε διαφορετικούς τίτλους, χρονικά διαστήματα, περιεχόμενο για να δείτε πιο αποδίδει περισσότερο. Παρακολουθείτε παράλληλα ποσοστά ανοίγματος, μετατροπών και κλικς για να δείτε τι πρέπει να βελτιώσετε. Άρα η διαδικασία στησίματος μιας ροής είναι δυναμική. Προσπαθήστε συνεχώς να τη βελτιώνετε παρακολουθώντας παράλληλα και τα ποσοστά. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις αναφορές της πλατφόρμας για να συλλέξετε πληροφορίες και να εντοπίσετε τα προβληματικά σημεία για να βελτιώσετε τους αυτοματισμούς σας.

Πιθανές παγίδες στο email marketing με αυτοματισμούς και πώς να τις αποφύγετε
Στη συνέχεια του άρθρου ακολουθούν τα DON’TS της καμπάνιας email-marketing του e-shop σας. Δηλαδή πιθανά λάθη που μπορεί να κάνετε και να μην αποδίδει τόσο η καμπάνια σας για να τα αποφεύγετε στη συνέχεια.
Υπερβολική αποστολή:
Αν στέλνετε συνεχώς email οι συνδρομητές κουράζονται με αποτέλεσμα να απεγγράφονται. Θα πρέπει να διατηρείτε ένα σταθερό πρόγραμμα με 1-2 emails ανά εβδομάδα. Αν παρακολουθείτε τα νούμερα και πέφτει η αλληλεπίδραση των πελατών σας μειώστε τη συχνότητα αποστολής.
Αποτυχία segmenting:
Αν στέλνετε το ίδιο email σε όλους τους συνδρομητές σας χάνετε η στόχευση. Κατηγοριοποιήστε τους πελάτες σας βάση καταναλωτικής συμπεριφοράς, ηλικίας, φύλου και συγκεκριμένων προτιμήσεων. Για κάθε ομάδα δημιουργήστε ξεχωριστή και στοχευμένη καμπάνια. Συνδυάστε την κατηγοριοποίηση αυτή με προσωποποιημένα μηνύματα για μέγιστα αποτελέσματα.
Αδιάφορο περιεχόμενο στο e-mail:
Αν το περιεχόμενο του email σας είναι αδιάφορο σίγουρα δεν θα τραβήξει την προσοχή των συνδρομητών σας και δεν θα πετύχει τον στόχο του. Άρα προσπαθήστε να έχετε ενδιαφέρον περιεχόμενο μέσα στο email με χρήση χιούμορ, διαδραστικότητα και αίσθηση επείγοντος. Για να μην χαθεί η σχέση αξιοπιστίας με τους πελάτες σας αποφεύγετε να υπόσχεστε πράγματα που δεν θα τους προσφέρετε.
Αγνόηση GDPR:
Αποστολή emails χωρίς συγκατάθεση και ενημέρωση για τη χρήση των προσωπικών δεδομένων. Για να αποφύγετε αυτή τη λάθος στρατηγική θα πρέπει να εξασφαλίσετε ενεργό opt-in, να τηρείτε την πολιτική απορρήτου και να εξηγείτε τη χρήση των δεδομένων. Ακόμη θα πρέπει να δίνετε στους συνδρομητές σας καθαρά τη δυνατότητα unsubscribe.
Μαζικές αποστολές χωρίς συνοχή:
Το να στέλνεις μαζικά emails χωρίς στόχο και στρατηγική δεν θα αυξήσει τις πωλήσεις του e-shop σου. Η καμπάνια για να είναι αποδοτική θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί με βάθος ιδανικά ετήσιας στρατηγικής. Προτείνεται να συνδυάζετε εποχικότητα, τάσεις και ενημερωτικό περιεχόμενο. Πολύ σημαντικό είναι τέλος ο σχεδιασμός της καμπάνιας σας να ταιριάζει με τις υπόλοιπες πρακτικές digital marketing του e-shop σας, καθώς επίσης να αποτελεί μια προσθήκη στο brand consistency σας.
Απουσία αυτοματισμών:
Οι αυτοματισμοί σου προσφέρουν περισσότερες πωλήσεις με μικρότερη προσπάθεια. Η απουσία τους αποτελεί μια λάθος στρατηγική email marketing . Μπορείτε να στήσετε αυτοματισμούς για εγκαταλελειμμένα καλάθια, μετά την αγορά και welcome emails κατά την εγγραφή ενός νέου συνδρομητή.

Συμπεράσματα
Το e-shop σας μπορεί να κερδίσει πολλά περισσότερα αν εκμεταλλευτείτε σωστά το email marketing με αυτοματισμούς. Με την κατάλληλη στρατηγική, σωστό περιεχόμενο, δοκιμές και βελτιστοποιήσεις μπορείτε να δείτε θεαματικά αποτελέσματα με low budget στρατηγική digital marketing και εκτόξευση των πωλήσεων σας. Συγκεκριμένα μπορείτε να αυξήσετε τα ποσοστά πελατών που έφυγαν , τα ποσοστά μετατροπών και να προωθήσετε αποτελεσματικά το e-shop σας.
Αν ακολουθήσετε τις συμβουλές του παραπάνω άρθρου θα δημιουργήσετε μια ισχυρή βάση πελατών, αυξάνοντας παράλληλα το ήδη υπάρχον πελατολόγιό σας. Σε περίπτωση που θέλετε μια επαγγελματική οργάνωση και Δημιουργία στρατηγικής email marketing μπορείτε να απευθυνθείτε στην ομάδα της Hellas-Web. Με πάνω από 15 χρόνια εμπειρίας στο digital marketing μπορούμε να στήσουμε μια καμπάνια email marketing που να προσαρμόζεται και να καλύπτει πλήρως της ανάγκες του e-shop σας γρήγορα, οικονομικά και αποτελεσματικά.