• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
Hellas Web

Hellas Web

  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Κατασκευή ιστοσελίδας
    • Κατασκευή E-shop
    • Προώθηση Ιστοσελίδων
    • Δημιουργία Περιεχόμενου
    • Mobile Applications
    • Email Marketing
    • Καμπάνιες Google Ads
    • Καμπάνιες Facebook
    • Κατοχύρωση Domain
    • Φιλοξενία Ιστοσελίδων
    • Υπηρεσίες Google Analytics
  • Έργα
  • Blog
  • Σχετικά με εμάς
  • Επικοινωνία
espa-banner

Γιατί είναι αναγκαία η ενσωμάτωση Google Analytics κατά την κατασκευή ιστοσελίδας;

October 13, 2025 by editor

   Με την κατασκευή ιστοσελίδας και τη δημοσιοποίησή της δεν ολοκληρώνεται η διαδικασία της αύξησης του πελατολογίου και των κερδών της επιχείρησής σας. Είναι πολύ σημαντικό από την πρώτη μέρα να γνωρίζετε την απόδοσή της, ώστε να την βελτιστοποιήσετε άμεσα. Η ενσωμάτωση των Google Analytics είναι απαραίτητη για την εκτόξευση της ιστοσελίδας από την αρχή της δημιουργίας της. Στη συνέχεια του άρθρου παρουσιάζονται όλα τα βήματα για να σχεδιάσετε την κατασκευή ιστοσελίδας σας μαζί με το στήσιμο των Google Analytics, ώστε από την πρώτη μέρα να μπορείτε να συλλέξετε δεδομένα απόδοσης και να τα οργανώσετε.

Προετοιμασία για την ενσωμάτωση Google Analytics κατά την κατασκευή ιστοσελίδας

Στοχοθεσία

Πριν ξεκινήσετε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε ποιοι είναι οι στόχοι της ιστοσελίδας σας. Είναι η επισκεψιμότητα, οι μετατροπές, ή  η επικοινωνία; Κάποιοι βασικοί στόχοι παραδείγματος χάρη είναι η πώληση προϊόντων, συμπλήρωση φόρμας, εγγραφή  newsletter κ.α

 Είναι σημαντικό να θέσετε εξαρχής ξεκάθαρους στόχους, ώστε να προβλέψετε ποια σημεία της σελίδας θα πρέπει να ενισχυθούν και να τα παρακολουθούνται στενά. (Κουμπιά CTA,  φόρμες επικοινωνίας, scroll κ.ο.κ)

 Στη συνέχεια θα πρέπει να σκεφτείτε τη δομή της σελίδας. Προτείνεται να στηθεί έτσι ώστε να υποστηρίζει εύκολα την ενσωμάτωση του tracking. ( κοινή επικεφαλίδα,  κοινός τρόπο στησίματος)

Επιλογή πλατφόρμας& υποστήριξη Google Analytics

Ανάλογα με την πλατφόρμα θα πρέπει να διαλέξετε τη κατάλληλη μέθοδο για την ενσωμάτωση των Google Analytics. Πιο αναλυτικά:

WordPress: Στην πλατφόρμα του WordPress για να ενσωματώσετε τα Google Analytics, χρησιμοποιείστε plugins όπως MonsterInsights. Μόλις το εγκαταστήσετε θα σας ζητήσει να συνδέσετε το plugin με το Gmail και το Google Analytics λογαριασμό σας. Το τελευταίο βήμα αφορά το GA property. Θα σας ζητήσει να επιλέξετε το property που σας ενδιαφέρει. (στην περίπτωση που έχετε από δύο και πάνω) Μέσα σε μια μέρα θα έχει εγκατασταθεί και θα μπορείτε να βλέπετε τα στατιστικά που σας ενδιαφέρουν.

Custom ιστοσελίδας: Σε μια ιστοσελίδα με custom κατασκευή η ενσωμάτωση των Google Analytics θα πρέπει να γίνει χειροκίνητα στο <head>  κάθε σελίδας με αντιγραφή-επικόλληση. Διασφαλίστε ότι η λύση που θα υλοποιήσετε σέβεται τον κανονισμό GDPR — δηλαδή, η συλλογή δεδομένων πρέπει να γίνεται μόνο μετά τη συγκατάθεση του επισκέπτη. Συνήθως με τον χειροκίνητο τρόπο προκύπτουν προβλήματα ασφάλειας, γιατί η ενσωμάτωση αυτή δεν σέβεται απόλυτα τον κανονισμό GDPR και για αυτό δεν συνίσταται σαν λύση.

Ενσωμάτωση του Google Analytics

Κατά την ενσωμάτωση του κώδικα Google Analytics θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας:

  • Προσθήκη του βασικού tracking script από την πρώτη έκδοση του site.
  • Τοποθέτηση του <head>   μέσω Tag Manager ούτως ώστε να ισχύει για όλες τις σελίδες
  • Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε CMP (συστήματα για τη συγκατάθεση του χρήστη), φροντίστε ο κώδικας του Google Analytics να ενεργοποιείται μόνο μετά τη συναίνεση.
  • Αν η ιστοσελίδα έχει πολλαπλά subdomains ή subdirectories, σκεφτείτε εκ των προτέρων αν χρειάζεστε cross‑domain tracking ή πολλαπλά properties.

Ρύθμιση του Google Analytics

Δημιουργία λογαριασμού και ιδιοκτησίας

Αρχικά δημιουργήστε έναν λογαριασμό στο Google Analytics. Μέσα σε αυτόν τον λογαριασμό δημιουργήστε ένα property για την ιστοσελίδα σου. Τέλος ορίστε τη σωστή ζώνη ώρας και το URL του site.

Προσθήκη του κώδικα παρακολούθησης

Για να ενσωματώσετε τον κώδικα παρακολούθησης θα πρέπει να ακολουθήσετε την παρακάτω διαδικασία:

Πηγαίνετε στις ρυθμίσεις του property → πληροφορίες παρακολούθησης → αποσπάσματα κώδικα και αντιγράψτε το βασικό script. Επικολλήστε το στο <head> όλων των σελίδων ή μέσω template include.

Ρύθμιση παρακολούθησης site search

Αν στην ιστοσελίδα σας υπάρχει πεδίο αναζήτησης, ενεργοποιήστε τη λειτουργία αναζήτησης εντός του Google Analytics, για να καταγράψει τι ψάχνουν οι επισκέπτες του site σας.

Οι στόχοι που έχετε θέσει είναι σημαντικοί για να σας δείξουν πόσο έχει αποδώσει η σελίδα. Θα μπορούσατε να ορίσετε στόχους όπως Προορισμός, σε περίπτωση που ο χρήστης φτάνει στη σελίδα που ορίσατε ως στόχο. Ακόμη ένα επιπλέον κριτήριο είναι η διάρκεια, όταν ο χρήστης δηλαδή μένει πάνω από συγκεκριμένο χρόνο στη σελίδα σας. Υπάρχουν επιπλέον στόχοι όπως σελίδες, αν δηλαδή έχουν επισκεψιμότητα σελίδες που έχετε βάλει σαν στόχο αλλά και συμβάντα δηλαδή η αναπαραγωγή ενός βίντεο, το κατέβασμα ενός αρχείου κ.α. Μόλις ορίσετε τους στόχους που σας είναι απαραίτητοι για την ιστοσελίδα σας το Google Analytics αρχίζει να συλλέγει τα αντίστοιχα δεδομένα.

Τι να παρακολουθείς από την πρώτη μέρα ενσωμάτωσης Google Analytics;

Από τη στιγμή που ξεκινήσει η συλλογή των δεδομένων κρίσιμος παράγοντας είναι η οργάνωσή τους. Τα δεδομένα λοιπόν που θα πρέπει συστηματικά να παρακολουθείτε είναι τα ακόλουθα:

  • Επισκεψιμότητα: Η επισκεψιμότητα μετράει τον αριθμό των επισκεπτών  της ιστοσελίδας σας, αν είναι πολύ χαμηλό το νούμερο τότε χρειάζεται προώθηση ιστοσελίδας με στρατηγικές SEO
  • Επιστρεφόμενοι: Η συγκεκριμένη μέτρηση δείχνει πόσοι από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας επιστρέφουν. Αν είναι μικρό το ποσοστό πρέπει να βελτιώσετε το περιεχόμενο και την εμπειρία χρήστη.
  • Πηγές επισκεψιμότητας: Από πού προέρχονται οι χρήστες( από οργανικά αποτελέσματα της Google, social media, από διαφημίσεις) Θα πρέπει να εστιάσετε στις αποδοτικότερες πηγές.
  • Σελίδες προορισμού( Landing pages): Η παρακολούθηση αυτών των αποτελεσμάτων σας βοηθάει να εντοπίσετε ποιες σελίδες φέρνουν επισκέπτες και να τις ενισχύσετε με καλύτερο περιεχόμενο.
  • Bounce rate: Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν το ποσοστό εγκατάλειψης των χρηστών μετά την πρώτη προβολή. Αν το ποσοστό είναι υψηλό τότε θα πρέπει να κάνετε αλλαγές στο περιεχόμενο αλλά και στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας.
  • Μέσος χρόνος σελίδας: ο μέσος χρόνος σελίδας μετράει το χρονικό διάστημα που μένουν στην ιστοσελίδα σας οι επισκέπτες. Τα  σύντομα νούμερα σημαίνουν πώς οι επισκέπτες δεν ενδιαφέρθηκαν για το περιεχόμενο της σελίδας σας.
  • Συμπεριφορά χρηστών: Η συμπεριφορά χρηστών καταγράφει τι κάνουν οι επισκέπτες σας, όπως σκρολάρουν, συμπληρώνουν φόρμες κ.α. Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν τα κομμάτια  στα οποία αποχωρούν οι επισκέπτες, τα σημεία δηλαδή προβλημάτων.
  • Μετατροπές: Τέλος οι μετατροπές δείχνουν πόσοι ολοκληρώνουν τον επιθυμητό στόχο που έχετε ορίσει. Αν δεν ολοκληρώνεται μπορείτε να εντοπίσετε τα σημεία που «χάνονται» οι επισκέπτες σας και να το επιδιορθώσετε.

Βελτιστοποίηση και προσαρμογή του Google Analytics

Η παρακολούθηση των δεδομένων είναι αποτελεσματική όταν συνοδεύεται από τις αντίστοιχες τροποιητικές ενέργειες για την ιστοσελίδα σας. Στη συνέχεια περιγράφονται οι συνιστάμενες βελτιστοποιήσεις ιστοσελίδας σας:

  • Ανάλυση ροής χρηστών: Δείτε ποια είναι η πορεία χρήσης των επισκεπτών σας. Αν υπάρχουν σημεία «χωρίς έξοδο» βελτιστοποιήστε αυτά και τη διασύνδεση των σελίδων με εσωτερικούς συνδέσμους.
  • Δοκιμές Α/Β: Για σημαντικά σημεία στο site σας όπως Αποστολή, τιμή, τίτλος σελίδας κάντε δοκιμές με διάφορες εκδοχές για να δείτε ποια είναι η πιο αποδοτική.
  • Ταχύτητα& Εμπειρία Χρήστη: Βελτιστοποιήστε τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σας αλλά και το performance της (βελτιστοποίηση εικόνων, ανάπτυξη caching κ.α)
  • Βελτίωση περιεχομένου: Οι σελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα αλλά χαμηλά ποσοστά μετατροπών ενδεχομένως να χρειάζονται βελτιστοποίηση περιεχομένου ή πιο δυναμικά CTA
  • Σταδιακή αύξηση στόχων: Όταν παρακολουθείτε καλά τα αρχικά δεδομένα και έχετε σταθερές μετρήσεις, μπορείτε να ενσωματώσετε πιο σύνθετα events, να εξελίσσετε τους στόχους σας ή να προσθέσετε και άλλα εργαλεία από διαφορετικές πλατφόρμες.

Συμπεράσματα

Η ενσωμάτωση τουGoogle Analytics από την πρώτη μέρα κατασκευής της ιστοσελίδας σας είναι απαραίτητο στοιχείο για να οργανώσετε την απόδοση και να βελτιώσετε τα αποτελέσματά της. Είναι σημαντικό λοιπόν να θέσετε ρητούς στόχους και να παρακολουθείτε  συστηματικά τις μετρήσεις. Οι πρώτες τάσεις είναι χρήσιμο να διορθωθούν από νωρίς. Με πρακτικές βελτιστοποίησης η σελίδα σας θα φτάσει γρήγορα τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Με την ενσωμάτωση Google Analytics έχεις τον έλεγχο του site σου. Αν χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του Google Analytics ή αν θέλετε συμβουλές βελτιστοποίησης του site σας μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με την έμπειρη ομάδα της Hellas-Web.

Digital Marketing,  Κατασκευή Ιστοσελίδων

Ας μιλήσουμε για τις δικές σας ιδέες!

Θα είναι μεγάλη μας χαρά να σας γνωρίσουμε και να σας
βοηθήσουμε στην επίτευξη των στόχων σας.

Ας Ξεκινήσουμε

Footer

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ

  • Κατασκευή ιστοσελίδων
  • Κατασκευή E-shop
  • Μobile sites & applications
  • Φιλοξενία Ιστοσελίδων
  • Κατοχύρωση Domain
  • Πιστοποιητικά SSL

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ

  • Προώθηση Ιστοσελίδων
  • Προώθηση e-shop
  • Δημιουργία Περιεχόμενου
  • Καμπάνιες Google Ads
  • Καμπάνιες Facebook
  • Google Analytics
  • Email Marketing

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Google Partner

Google Partner

DMCA.com Protection Status

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανδρέα Κάλβου 19,Νέα Ιωνία (έναντι Ηλεκτρικού Σταθμού)

211 400 1313
info@hellas-web.gr

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2025 · Hellas Web