Η κατασκευή επιτυχημένου e-shop πέρα από ένα καλαίσθητο design, σωστό τεχνικό σχεδιασμό και συνεχή βελτιστοποίηση χρειάζεται και προσοχή στις λεπτομέρειες. Παρατηρούνται συνεπώς κάποια λάθη που επηρεάζουν κατά πολύ την αποτελεσματικότητα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και τις πωλήσεις σας. Ακολουθούν 10 από τα πιο συνηθισμένα λάθη στην κατασκευή e-shop αλλά και προτεινόμενοι τρόποι για να τα αποφύγετε.

Λάθη στην κατασκευή e–shop:
1)Κακή εμπειρία χρήστη (UX) και ασαφής δομή
Ένα πρόβλημα που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις σας είναι η κακή εμπειρία χρήστη. Δηλαδή μια μπερδεμένη πλοήγηση, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με άστοχες κατηγορίες και ασυνέπεια σε κουμπιά και συνδέσμους ή η έλλειψη ιεράρχησης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον επισκέπτη και να μα μην ξαναμπεί στο e-shop σας.
Για δημιουργία φιλικού UX για e-shop προτείνονται:
-τα καθαρά και φιλικά URLs για καλύτερη ταξινόμηση προϊόντων,
-ένα σαφές μενού με ιεράρχηση 3-7 κατηγοριών
-ένα σταθερό Header με κουμπί αναζήτησης και εμφανές καλάθι.
2) Κατασκευή e-shop με αργό χρόνο φόρτωσης σελίδας
Οι αργές σελίδες αποδεδειγμένα οδηγούν σε απώλεια πελατών και πωλήσεων. Η βελτιστοποίηση ταχύτητας της σελίδας θα πρέπει αρχικά να ελέγχεται συχνά και να βελτιώνεται με βελτιστοποίηση εικόνων, χρήση CDN και caching, ελαχιστοποίηση JC/CSS και τέλος εξάλειψη των περιττών plugins.
3) Κατασκευή e-shop μη βελτιστοποιημένη για κινητά
Η μη βελτιστοποίηση της εμπειρίας χρήστη για κινητά αποτελεί μια σημαντική παράλειψη για την κατασκευή e-shop. Αν αναλογιστεί κανείς πως περισσότερο από το 50% της επισκεψιμότητας ενός e-shop προκύπτει από κινητές συσκευές και tablets τότε καταλαβαίνετε πως ένα e-shop που δεν έχει αυτή την παραμετροποίηση θα χάσει τη μισή επισκεψιμότητα.
Τρόποι επίλυσης είναι αρχικά ο mobile-first σχεδιασμός, ο έλεγχος για πολλαπλές συσκευές οι ταχύτητες δικτύου, αλλά και τα μεγαλύτερα κουμπιά, οι σύντομές φόρμες και το απλό checkout για ευκολότερη πλοήγηση από κινητό.

4) Δημιουργία e-shop με πολύπλοκο και μη πρακτικό τρόπο πληρωμής ( checkout)
Ένας πολύπλοκος και μη πρακτικός τρόπος πληρωμής έχει ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη του e-shop στο check out. Όταν οι πελάτες αντιμετωπίζουν μια διαδικασία πληρωμής αργή, που απαιτεί πολλές πληροφορίες συνήθως εγκαταλείπουν το καλάθι αγοράς.
Για επίλυση του προβλήματος προτείνεται να οργανώσετε το check out, ώστε να περιλαμβάνει μέχρι τρία απλά βήματα. Επίσης να μπορεί κάποιος να ολοκληρώνει τις αγορές του σαν επισκέπτης του e-shop και όχι να πρέπει να κάνει υποχρεωτική εγγραφή και σύνδεση χρήστη. Είναι σημαντικό ακόμη να εμφανίζεται η πρόοδος στη διαδικασία πληρωμής στο κάθε βήμα. Τέλος, θα πρέπει να δίνονται πολλές επιλογές πληρωμής (χρεωστικές, πιστωτικές, PayPals αντικαταβολή, Αpple/Google Pay)
5) Έλλειψη εμπιστοσύνης και ασφάλειας
Όταν σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα απουσιάζουν πιστοποιητικά για προστασία προσωπικών δεδομένων ή κριτήρια και πολιτικές επιστροφής χρημάτων αποθαρρύνουν τον επισκέπτη να ολοκληρώσει την αγορά του.
Είναι σημαντικό λοιπόν να υπάρχουν SSL/TLS σε όλο το site. Να υπάρχει επίσης σαφής πολιτική επιστροφών. Επικοινωνίας και τηλεφωνικής υποστήριξης αλλά και πραγματικές αξιολογήσεις των πελατών σας, ώστε να αυξάνεται η αξιοπιστία του e-shop σας.
6) Αντιφατικές ή φτωχές περιγραφές προϊόντων
Στην online αγορά οι καταναλωτές επειδή δεν μπορούν να δουν και να πιάσουν το προϊόν, στηρίζονται μόνο στην ψηφιακή εικόνα και στην περιγραφή της για την τελική αγορά. Αν λοιπόν στο e-shop σας οι περιγραφές είναι ελλιπείς ή με αντιφατικά χαρακτηριστικά ή αντίστοιχα οι εικόνες δεν είναι ευκρινείς τότε θα εγκαταλείψουν το καλάθι τους.
Χρησιμοποιείστε φωτογραφίες από πολλές γωνίες με καλή ποιότητα ή και βίντεο, όπου χρειάζονται. Βελτιστοποιήστε την περιγραφή των προϊόντων προσθέτοντας τεχνικά χαρακτηριστικά, οδηγίες χρήσεις, περιγραφές και διαστάσεις. Είναι σημαντικό ακόμη να χρησιμοποιήσετε τεχνικές SEO για τις περιγραφές αυτές δηλαδή meta-τίτλους και meta-περιγραφές για να ανεβεί το e-shop σας στη τελική κατάταξη της Google.
7) Κακή διαχείριση καταλόγου και αποθέματος
Η κακή διαχείριση καταλόγου και αποθέματος μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα από λάθη στις τιμές μέχρι και στη διαθεσιμότητα σε δημοφιλή προϊόντα, παραγγελίες που καθυστερούν ή ακυρώνονται, λάθος περιγραφές προϊόντων ή διπλοτυπίες στον κατάλογο των προϊόντων.
Ο τρόπος επίλυσης είναι να αναπτύξετε ένα ενιαίο σύστημα διαχείρισης αποθέματος (ERP/ Inventory sync), να ρυθμίσετε το e-shop σας για να παρέχει αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις χαμηλού αποθέματος και να πραγματοποιείτε καθημερινό έλεγχο δεδομένων.

8) Αγνόηση SEO και οργανικής κίνησης
Η προώθηση e-shop με στρατηγικές SEO αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία του ηλεκτρικού σας καταστήματος. Με τη σωστή στρατηγική το e-shop σας θα ανεβεί στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google και σε συνδυασμό με ενός καλής ποιότητας e-shop θα εκτοξευτεί η πελατεία και τα κέρδη σας. Χωρίς SEO από την άλλη το e-shop σας κινδυνεύει να μείνει στην αφάνεια.
Για να ανεβείτε στα οργανικά αποτελέσματα της Google θα πρέπει να κατασκευάσετε ένα e-shop με βελτιστοποιημένο on-page SEO και technical SEO. Να τοποθετείτε τίτλους (Η1) και επικεφαλίδες (Η2-Η3-Η4) σωστά στο κείμενο, να περιέχει εικόνες με σωστές περιγραφές και γενικότερα σωστή δομή. Επίσης σημαντικό είναι να προσθέσετε blog στο οποίο θα περιλαμβάνετε χρήσιμες πληροφορίες και οδηγούς προϊόντων για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
9) Μη ικανοποιητική εξυπηρέτηση πελατών και μεταπωλήσεις
Η αργή ή και η ανύπαρκτη εξυπηρέτηση πελατών δημιουργεί αρνητικές κριτικές και πτώση της αξιοπιστίας του e-shop σας
Τρόποι επίλυση: Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα live chat, να παρουσιάζεται στο e-shop σας μια σαφή διαδικασία επιστροφών και να στέλνετε e-mails μετά την αγορά με πληροφορίες χρήσης ή παράδοσης.
10) Επιλογή λάθος πλατφόρμας
Η επιλογή της σωστής πλατφόρμας για την κατασκευή του e-shop σας είναι καθοριστική και για την επιτυχία του. Μια λανθασμένη επιλογή οδηγεί σε προβλήματα στις λειτουργίες ή ανάγκες που δεν καλύπτονται.
Για τη σωστή επιλογή πλατφόρμας προτείνεται να υπάρχουν ως κριτήρια το μέγεθος κατάστασης, το κόστος, η προσαρμοστικότητα και τα integrations. Υπάρχουν πλατφόρμες όμως το WooCommerce, το Magento ή το PrestaShop που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. Συνίσταται να σχεδιάζετε το e-shop σας για μελλοντική ανάπτυξη, λαμβάνοντας υπόψη τους παραπάνω παράγοντες.

Συμπεράσματα
Μια επιτυχημένη κατασκευή e-shop δεν περιλαμβάνει μόνο ένα όμορφο και λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα. Αλλά ένα e-shop που δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία χρήστη στους επισκέπτες του και για αυτό το επισκέπτονται ξανά και ξανά. Η δημιουργία αποδοτικού e-shop απαιτεί προσοχή στην λεπτομέρεια και συνεχή βελτιστοποίηση. Το να αποφύγετε τα εξής λάθη στην κατασκευή e-shop μπορεί να βοηθήσει το e-shop σας να ξεχωρίσει ανάμεσα στον ανταγωνισμό.
Στην Hellas-Web είμαστε ειδικοί στην κατασκευή e-shop που ξεχωρίζουν και αποδίδουν. Για περισσότερες συμβουλές μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να φτάσουμε την επιχείρησή σας εκεί που ανήκει!