Στην εποχή του digital marketing, δεν αρκεί απλώς να έχετε ένα e-shop. Η προώθηση του e-shop σας στα Social Media και σε πλατφόρμες πωλήσεων είναι καθοριστικοί παράγοντες, για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα, τις πωλήσεις και την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Το WooCommerce προσφέρει διάφορους τρόπους για να αξιοποιήσετε τα Facebook, Instagram αλλά και άλλες πλατφόρμες ως κανάλια πώλησης και προβολής. Στη συνέχεια του άρθρου θα δείτε πώς μπορείτε να επωφεληθείτε από την προώθηση e-shop αλλά και τα στάδια σύνδεσής του σε πλατφόρμες πωλήσεων.
Οφέλη από τη σύνδεση και προώθηση του e–shop σας στα Social Media.
Το πρώτο καίριο ερώτημα που κάνει κάποιος επιχειρηματίας που μόλις έχει κατασκευάσει το ηλεκτρονικό του κατάστημα, είναι γιατί να το συνδέσει με τα Social Media. Τα οφέλη από μια τέτοια κίνηση είναι πολλά. Ειδικά αν αναλογιστεί κάνεις πως πάνω από 3 εκατομμύρια Έλληνες είναι ενεργοί χρήστες στο Facebook και το Instagram. Με τη σύνδεση αυτή λοιπόν το e-shop σας:
- Πετυχαίνει αυξημένη ορατότητα και προσέγγιση νέου κοινού βάσει ενδιαφερόντων και καταναλωτικής συμπεριφοράς από τα αποτελέσματα των διαφημιστικών καμπάνιων.
- Παρουσιάζεται ευκολότερα το προϊόν σας απευθείας από τα Social Media και διαφημίζονται με κατάλογο προϊόντων αποδοτικότερα.
- Έχει τη δυνατότητα sync του καταλόγου προϊόντων. Έτσι ό,τι προστίθεται/αλλάζει στο WooCommerce να ενημερώνεται αυτόματα και στα κοινωνικά δίκτυα και στις πλατφόρμες πωλήσεων.
- Παρακολουθείτε την απόδοσης (analytics, conversion tracking, pixel) ώστε να βελτιστοποιήσετε διαφημίσεις και περιεχόμενο ανάλογα με τα νέα δεδομένα.
Προώθηση e-shop στα Social Media
Η παρουσία του e-shop σας στα social Media αποτελεί ένα εργαλείο branding, επικοινωνίας και εξυπηρέτησης πελατών με απώτερο σκοπό να αυξήσετε τους πελάτες και τις πωλήσεις της επιχείρησής σας. Ακολουθούν τα βασικά βήματα προώθησης e-shop στα Social Media.
Δημιουργήστε σχέση με το κοινό σας.
Τα Social media δεν είναι πλατφόρμα πωλήσεων. Το να βομβαρδίζετε τους επισκέπτες του προφίλ σας με διαφημίσεις και πωλησιακό περιεχόμενο περισσότερο θα έκανε κακό, παρά καλό στην επιχείρησή σας. Εστιάστε σε αυθεντικές αναρτήσεις που τραβάνε την προσοχή. Οι αναρτήσεις αυτές θα πρέπει να είναι πληροφοριακές. Να παρουσιάζουν δηλαδή την ομάδα σας, το παρασκήνιο της επιχείρησής σας και τα προϊόντα σε πραγματική χρήση. Με πραγματικό περιεχόμενο που ενημερώνει και διασκεδάζει θα χτίσετε σχέση εμπιστοσύνης, την αξιοπιστία του brand σας και θα συνδεθείτε με το κοινό σας.
Προσφέρετε εξατομικευμένη εξυπηρέτηση μέσω Social Media.
Τα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν τον χώρο που οι χρήστες αναμένουν άμεσες απαντήσεις- εφόσον αποτελούν πλατφόρμες συνομιλίας- και εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών. Για να ξεχωρίσετε λοιπόν θα πρέπει να απαντάτε γρήγορα στα μηνύματα των χρηστών, στα σχόλια που αφήνουν και στις ερωτήσεις τους. Μια ακόμη αποδοτική πρακτική είναι η αυτοματοποίηση των απαντήσεων, μόνο σε περίπτωση όμως που έχετε σκοπό να ανταποκριθείτε άμεσα.
Facebook& Instagram Shop
Ένας εξαιρετικά αποδοτικός τρόπος προώθησης του e-shop σας αποτελεί η προσθήκη των προϊόντων σας στο Facebook Store. Μπορείτε να το πετύχετε πολύ απλά ενεργοποιώντας την καρτέλα Shop στο Facebook και συγχρονίζοντας τα προϊόντα σας. Με αυτόν τον τρόπο εμφανίζονται αμέσως στις αναρτήσεις και οδηγούν τους χρήστες σε απευθείας αγορά. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία και περαστούν τα προϊόντα σας στο Facebook Shop θα μπορούν να εισαχθούν αυτόματα και στο Instagram, συνδέοντας τους δύο λογαριασμούς.
Facebook Pixel
Εγκαταστήστε τo Facebook Pixel στο e-shop σας για βελτιστοποίηση των διαφημίσεων. Αποτελεί ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε τη συμπεριφορά των επισκεπτών σας, όπως το Google Analytics- και να δημιουργείτε παρόμοιο κοινό με τη συνέχεια της διαφημιστικής σας καμπάνιας.
Διαφήμιση μέσω Facebook& Instagram
Δημιουργήστε διαφημίσεις μέσω Facebook& Instagram. Σας δίνεται η δυνατότητα είτε να προωθήσετε δημοσιεύσεις για προβολή υπάρχοντος περιεχομένου, είτε να δημιουργήσετε καμπάνιες μέσω Ads Manager. Οι διαφημίσεις σε συνδυασμό με το pixel αυξάνουν την ακρίβεια και αποτελεσματικότητα της προώθησης του e-shop σας.
Σύνδεση με Πλατφόρμες Πωλήσεων ( WooCommerce)
Συγχρονίστε το e-shop σας με το Facebook/Instagram Shop μέσω του WooCommerce, χρησιμοποιώντας το κατάλληλο plugin. Τα οφέλη και τα βήματα αυτής της σύνδεσης θα παρουσιαστούν στη συνέχεια του άρθρου. Μια αντίστοιχη λογική μπορεί να εφαρμοστεί και σε πλατφόρμες όπως Google Shopping, Skroutz ή BestPrice.
Σύνδεση σε πλατφόρμες Πωλήσεων
Πώς να συνδέσετε το WooCommerce στο Facebook/Instagram;
Πώς θα καταφέρετε όμως να συνδέσετε το WooCommerce στο Facebook και στο Instagram; Το WooCommerce αποτελεί μιαδημοφιλή πλατφόρμα πωλήσεων για το e-shop σας. Για να μπορέσετε να συνδεθείτε αποτελεσματικά θα πρέπει να επιλέξετε το κατάλληλο plugin, που αυτοματοποιεί την όλη διαδικασία. Τα βήματα περιγράφονται αναλυτικότερα στη συνέχεια:
Επιλογή plugin/επέκτασης.
Χρησιμοποίησε επίσημες λύσεις όπως Facebook for WooCommerce. Επιτρέπουν το sync καταλόγου, τη διαχείριση των προϊόντων, την ενσωμάτωση του Facebook Pixel, κ.ά.
Ρύθμιση των βασικών προϋποθέσεων.
Οι βασικότερες προϋποθέσεις που πρέπει να ρυθμίσετε συνοψίζονται στα εξής:
-Εταιρική σελίδα στο Facebook:
Επιλέξτε το είδος της σελίδας που περιγράφει καλύτερα το brand σας και δημιουργήστε εκεί μια επαγγελματική σελίδα.
-Business λογαριασμός στο Instagram:
Μην δημιουργήσετε προσωπικό προφίλ στο Instagram αλλά εταιρικό, ώστε να μπορείτε να το συνδέσετε με τα προϊόντα σας.
-Κατάλογος προϊόντων (catalog) στο Facebook:
Θα πρέπει να ρυθμίσετε τον λογαριασμό σας στο Facebook, ώστε να εμφανίζεται στην ενότητα κατάστημα και οι επισκέπτες να μπορούν να δουν τη λίστα με τα προϊόντα σας.
-Επαγγελματικό προφίλ / λογαριασμός Instagram συνδεδεμένος με τον κατάλογο προϊόντων:
Για να μπορέσετε να συνδέσετε τα προϊόντα σας με το Instagram θα πρέπει ο εταιρικός σας λογαριασμός να είναι συνδεδεμένος με την επαγγελματική σας σελίδα στο Facebook.
– Σύνδεση του plugin WooCommerce με Facebook / Meta Business Manager:
Μπορείτε να δημιουργήσετε κατάλογο προϊόντων στο Facebook από τη Διαχείριση καταλόγων ή το Business Manager ή μέσω του WooCommerce. Συνίσταται η χρήση κάποιου plug-in για να επιτραπεί η μεταφορά και ο συγχρονισμός των προϊόντων σας.
– Ρύθμιση του Facebook Pixel & του Conversions API για πιο σωστό tracking μετατροπών.
Διαδικασία συγχρονισμού και ενημέρωσης.
Θα πρέπει να προσέξετε όταν αλλάζετε ή προσθέτετε προϊόντα στο WooCommerce αυτά να ενημερώνονται αυτόματα και να συγχρονίζονται με την πλατφόρμα. Επίσης προτείνεται να ελέγχετε ότι τα δεδομένα είναι σωστά ώστε να αποφεύγονται προβλήματα με την προβολή και τις διαφημίσεις. Τέλος, θα πρέπει επίσης η κατάταξη και οι κατηγορίες των προϊόντων να είναι ξεκάθαρες και με σωστή ταξινόμηση για ευκολότερη αναζήτηση από τους χρήστες.
Συμπεράσματα
Στο σύγχρονο ηλεκτρονικό εμπόριο η σύνδεση των e-shop σε πλατφόρμες πωλήσεων και η προώθηση μέσω των social Media είναι απαραίτητες ενέργειες για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Οι παραπάνω ενέργειες επιτρέπουν μια στοχευμένη διαφήμιση και βελτίωση της απόδοσης της προώθησης του e-shop σας. Συνεπώς με σωστή τεχνική σύνδεση του WooCommerce με Facebook/Instagram, με διαφημίσεις και σωστό περιεχόμενο στα Social Media και παρακολούθηση και ανάλυση των αποτελεσμάτων αυξάνετε τις πιθανότητες για εκτόξευση των πωλήσεων του e-shop σας.
Αν χρειάζεστε περαιτέρω καθοδήγηση για το social media marketing και για αποτελεσματική προώθηση του e-shop σας μη διστάσετε να επικοινωνήστε μαζί μας. Η εξειδικευμένη ομάδα της Hellas-Web θα σας βοηθήσει σε ό,τι χρειαστείτε.