Το Social Media Marketing αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του Digital Marketing για τις επιχειρήσεις του 2025. Η δημοτικότητα των πλατφόρμων όπως το Instagram, το TikTok και το Facebook έχουν δώσεις στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να αναπτύξουν στρατηγικές social media και να συνδεθούν με το κοινό τους αμεσότερα. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν οι τεχνικές που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε στα social media της επιχείρησής σας, για να ξεχωρίσετε ανάμεσα στον ανταγωνισμό.

Τι είναι το Social Media Marketing;
Το Social Media Marketing είναι μια στρατηγική χρήσης των πλατφόρμων κοινωνικών δικτύων (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn). Τη σήμερον ημέρα οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να παραβλέψουν τα social media. Αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα κανάλια ψηφιακού marketing διότι δεν είναι μόνο ένα μέσο ψυχαγωγίας, αλλά και ενημέρωσης, καθώς και αγορών.
Το Social media Marketing λοιπόν αποτελεί αναγκαιότητα στις σύγχρονες επιχειρήσεις διότι μέσω αυτού:
-Μπορείτε να χτίσετε ή να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας
-Σας δίνετε η δυνατότητα να συνδεθείτε άμεσα με το κοινό σας
-Να υποστηρίξετε καμπάνιες ή προσφορές για να προωθήσετε το e-shop ή την ιστοσελίδα σας
-Με τη σωστή στρατηγική θα οδηγηθείτε σε μετρήσιμα αποτελέσματα.
Σωστή στρατηγική Social Media Marketing
Βήμα 1ο
Ορίστε τους στόχους και τους δείκτες (KPIs).
Είναι πολύ σημαντικό πριν οποιαδήποτε στρατηγική να έχετε θέσει ξεκάθαρους στόχους όπως:
-Η ενίσχυση εμπλοκής ( engagement): Η αλληλεπίδραση των χρηστών με το περιεχόμενο που ανεβάζετε μέσω likes, σχολίων ή κοινοποιήσεων.
-Η αύξηση επισκεψιμότητας: μπορεί ο στόχος να είναι η απλή προβολή της ιστοσελίδας σας σε πιο ευρύ κοινό, να φτάσει δηλαδή σε περισσότερους ανθρώπους.
-Δημιουργία πωλήσεων: Ένας πιο απαιτητικός στόχος από απλή προβολή του περιεχομένου είναι το να μετατραπεί η προβολή σε αγορά, ή εγγραφή.
-Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η πιστότητα των πελατών. Η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης δηλαδή που έχει ως αποτέλεσμα τις σταθερή πωλήσεις.
Θα πρέπει λοιπόν να παρακολουθείτε δείκτες που να περιλαμβάνουν επιπλέον μετρήσεις όπως engagement rate, reach, conversion rate, ανάλογα με τους στόχους σας.
Βήμα 2ο
Κατανοήστε, ορίστε τον κοινό-στόχο σας και επιλέξτε την κατάλληλη πλατφόρμα προβολής.
Για να πετύχει η στρατηγική σας θα πρέπει πρώτα να ξέρετε σε ποιον απευθύνεστε. Γνωρίστε το κοινό σας, τις ηλικίες που έχουν, τα ενδιαφέροντα, τις συμπεριφορές τους. Μπορείτε να μάθετε ακόμη το που βρίσκονται και το ποια πλατφόρμα χρησιμοποιούν έτσι ώστε να διαμορφώσετε κατάλληλο περιεχόμενο.
Πολύ σημαντικό επίσης είναι να επιλέξετε τη σωστή πλατφόρμα. Το Facebook χρησιμοποιείται για διαφήμιση και υποστήριξη, το Instagram είναι κατάλληλο για περιεχόμενο με εικόνα, stories, reels και influencers. Το TikTok απευθύνεται σε μικρότερο ηλικιακά κοινό και είναι κατάλληλο για βίντεο μικρής διάρκειας. Τέλος το LinkedIn παρέχει ένα πιο επαγγελματικό περιβάλλον για B2B επιχειρήσεις.
Αν έχετε διάφορες πλατφόρμες συνίσταται να μην ανεβάζετε το ίδιο περιεχόμενο παντού αλλά να το προσαρμόζετε στις ιδιαιτερότητες της κάθε πλατφόρμας
Βήμα 3ο
Περιεχόμενο και καμπάνιες
Δημιουργήστε περιεχόμενο που να ισορροπεί μεταξύ ψυχαγωγίας, διαφήμισης και ενημέρωσης. Με αυτόν τον τρόπο θα καλύπτετε όλες τις ανάγκες του κοινού-στόχου σας και το περιεχόμενό σας θα έχει υψηλή αξία. Επίσης είναι σημαντικό να δημιουργήσετε content calendar και να ανεβάζετε με συνέπεια και σταθερό ρυθμό τις δημοσιεύσεις σας. Τέλος προτείνεται να δώσετε έμφαση στα short-form βίντεο, που αποκτούν όλο και περισσότερη δημοτικότητα και χώρο στην εστίαση του κοινού.

Τάσεις του social media marketing του 2025
Πέρα από τα προηγούμενα βασικά βήματα για την οργάνωση της στρατηγικής σας θα πρέπει να λάβετε υπόψη και τις τάσεις του 2025 για την οργάνωση του περιεχομένου σας. Πιο αναλυτικά:
Short-form βίντεο:
Τα σύντομης έκτασης βίντεο κυριαρχούν στις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τα reels και τα ΤikΤoks λαμβάνουν την περισσότερη προσοχή του κοινού. Συνίσταται λοιπόν οι επιχειρήσεις να τα αξιοποιούν για να λαμβάνουν μεγαλύτερη προσοχή.
Αυθεντικότητα περιεχομένου έναντι αρτιότητας:
Παρατηρείται πως το κοινό έχει κουραστεί από υπερβολικά στυλιζαρισμένο και στημένο περιεχόμενο. Επιλέγει την αυθεντικότητα και την απλότητα. Καθημερινές και απλές ιστορίες και όψεις την ζωής τους με τις οποίες μπορούν να ταυτιστούν και προφανώς brands με αληθινό χαρακτήρα.
Χρήση AI- αυτοματισμών:
Το AI αναλύει το περιεχόμενο και κάνει προτάσεις βελτιστοποιεί καμπάνιες και προτείνει στρατηγικές social media marketing. Χρησιμοποιείται κατά κόρον στον σχεδιασμό μιας καμπάνιας κοινωνικής δικτύωσης και αποτελεί επίσης μια τάση της εποχής μας.
Micro& nano influencers:
Μεγάλη ανάπτυξη έχουν και οι nano& micro-influencers άτομα δηλαδή που έχουν από 5.000 έως 50.000 ακολούθους. Επιλέγονται από το ευρύ κοινό γιατί συνήθως παράγουν αυθεντικό περιεχόμενο και δημιουργούν αμεσότερες σχέσεις μαζί τους.
Social commerce:
Μια σημαντική τάση ειδικά για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν στη μετατροπή της επίσκεψης σε αγορά, ότι αρκετές αγορές πλέον πραγματοποιούνται μέσα από τις πλατφόρμες. Αν στοχεύετε στην αύξηση των πωλήσεων σας εργαλεία όπως Instagram Shopping, Facebook Shops και TikTok shops θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα.

Τι πρέπει να αποφύγετε!
Για να αναπτύξετε μια ολοκληρωμένη στρατηγική είναι πολύ σημαντικό πέρα από το να ακολουθήσετε τις τάσεις, να αποφύγετε και τα λάθη. Στη συνέχεια σας παρουσιάζουμε τα συχνότερα λάθη που πρέπει να αποφύγετε για να είναι επιτυχημένη η καμπάνια σας:
Μην εστιάζετε μόνο στους αριθμούς και στα like.
Φροντίστε να επικεντρωθείτε σε σημαντικότερους δείκτες όπως το engagement, το conversions κ.α.
Να μην κρατάτε το περιεχόμενο σας ίδιο και να το βάζετε σε διαφορετικές πλατφόρμες
Κάθε πλατφόρμα έχει τους δικούς της κανόνες, απευθύνεται σε άλλο κοινό και έχει διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας του περιεχομένου συνεπώς θα πρέπει να προσαρμόζεστε στην κάθε πλατφόρμα διαφοροποιώντας και βελτιστοποιώντας το περιεχόμενό σας κάθε φορά.
Ασυνέπεια στη φωνή& στο ύφος του brand σας.
Δημιουργήστε περιεχόμενο που να ξεχωρίζει και να αντικατοπτρίζει τη φωνή σας. Με αυτόν τον τρόπο οι ακόλουθοί θα σας ξεχωρίζουν και θα επιλέγουν να βλέπουν το περιεχόμενό σας γιατί είναι μοναδικό.
Μη αξιολόγηση των σχολίων, των αξιολογήσεων και του feedback από το κοινό.
Αν αδιαφορείτε για το social listening τότε δεν θα βελτιωθεί η παρουσία της επιχείρησής σας στα social media. Με τα σχόλια των ακολούθων σας πραγματικά μπορείτε να βελτιωθείτε, γιατί το κοινό σας καθορίζει σε σημαντικό βαθμό και το περιεχόμενό σας. Μην αγνοείτε λοιπόν τις υποδείξεις τους!

Συμπεράσματα
Το Social Media Marketing το 2025 δεν αποτελεί μια στατική διαδικασία αλλά μια διαρκώς εξελισσόμενη. Απαιτεί συνεχή προσαρμογή στις νέες τάσεις, δημιουργικότητας και στρατηγική. Με τη σωστή στρατηγική λοιπόν μπορείτε να ενισχύετε το brand name σας, να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της επιχείρησής σας και με στοχευμένες μετατροπές να πετύχετε αυξημένη απόδοση επένδυσης. Με βάση το βήματα και τις τάσεις που παρουσιάστηκε πιο πάνω, κάθε επιχείρηση μπορεί να φτιάξει μια ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και με τη σειρά της να επιφέρει περισσότερες πωλήσεις και κέρδος.
Στην Hellas-Web με εμπειρία από το 2009, το καταρτισμένο προσωπικό μας μπορεί να σας βοηθήσει να οργανώσετε την καλύτερη στρατηγική Social Media Marketing που ταιριάζει στην επιχείρησή σας, στο κοινό σας και με στοχευμένες κινήσεις να πετύχετε τους στόχους σας. Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα, αν θέλετε μια επιτυχημένη καμπάνια Social Media!
Το μέλλον ανήκει στις επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν τα social media σαν ένα συστατικό στοιχείο του brand name τους και τα εξελίσσουν διαρκώς!